Κυριακή, 22 Μαΐου 2011

Στροφή Ελλήνων προς τα βιολογικά προϊόντα


Στροφή του καταναλωτικού κοινού προς τα βιολογικά προϊόντα και τρόφιμα καταγράφει η τρίτη έρευνα για το Πράσινο Marketing, που πραγματοποίησε το Ερευνητικό Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (The Athens Laboratory of Research in Marketing – A.LA.R.M.).
Σκοπός της έρευνας, που πραγματοποιείται από το 2008, είναι να καταγράψει τη στάση, τις αντιλήψεις και την ανταπόκριση του Έλληνα καταναλωτή απέναντι στις υπεύθυνες εταιρικές πρακτικές (πράσινο marketing), καθώς και την ευαισθητοποίηση του κοινού σε περιβαλλοντικά ζητήματα.

Παράλληλα όμως, σε μία εποχή ανακατατάξεων, προσφέρει χρήσιμα συμπεράσματα για τους επαγγελματίες του πρωτογενούς τομέα, ειδικά αυτούς που επιθυμούν να προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα, ξεφεύγοντας από τις συμβατικές καλλιέργειες και εκτροφές.
Παρά την κρίση αντέχουν
Οι καταναλωτές, οι οποίοι με τη συμπεριφορά τους επιβραβεύουν ή όχι το κάθε προϊόν, επιβεβαιώνουν ότι τα βιολογικά τρόφιμα διευρύνουν συνεχώς την παρουσία τους στο «καλάθι της νοικοκυράς». Σύμφωνα με την έρευνα, που διεξήχθη σε δείγμα 700 ατόμων, στην ερώτηση «ποιες κατηγορίες πράσινων προϊόντων αγοράζετε;», τα βιολογικά τρόφιμα αναδείχθηκαν δεύτερη απάντηση με 57,2%, σε απόσταση αναπνοής -και όχι απαραίτητα ασύμβατα- με τα προϊόντα από ανακυκλωμένο χαρτί που αποδείχθηκαν πιο δημοφιλή πράσινα προϊόντα με 58,6%.
Το εντυπωσιακότερο όλων στην στροφή που φαίνεται να κάνουν οι καταναλωτές, είναι ότι για όλες τις κατηγορίες (βιολογικά τρόφιμα, απορρυπαντικά, φυτικά καλλυντικά, προϊόντα από ανακυκλωμένο χαρτί, οικολογικά οικιακά προϊόντα) η τάση για συστηματική αγορά πράσινων- σχετικά πιο ακριβών- αγαθών είναι αυξητική σε σύγκριση με πέρυσι, παρά τη δυσχερή οικονομική κατάσταση.
Αν εστιάσουμε δε στα τρόφιμα, η αύξηση αγγίζει το 10%, αφού το 2009 το 46% των ερωτηθέντων αγόραζαν συστηματικά βιολογικά τρόφιμα, ενώ το 2010 το ποσοστό έφτασε το 56,2%.
Επιπλέον, η ανησυχία της κοινής γνώμης για το τι καταλήγει στο πιάτο της, όχι μόνο έχει διευρύνει το αγοραστικό κοινό των βιολογικών προϊόντων, αλλά καθιστά αυτήν την επιλογή πρώτης προτεραιότητας και όχι «πολυτέλεια». Χαρακτηριστικό είναι ότι ένα 46,5% απαντά ότι οι αγορές του σε βιολογικά τρόφιμα παρέμειναν σταθερές, ένα παρόμοιο 42,3% αύξησε τις εν λόγω αγορές και μόλις ένα 11,2% τις μείωσε.
Σταθερή αξία τα βιολογικά στις Η.Π.Α
Σταθερά ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης παρουσιάζουν οι πωλήσεις βιολογικών τροφίμων στις Η.Π.Α., σύμφωνα με τον Οργανισμό Βιολογικού Εμπορίου (Organic Trade Association).
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις βιολογικών αγροτικών αγαθών άγγιξαν σε ποσοστό το 7,7% και έκαναν τζίρο 28,6 δισ. δολ. κατά την εμπορική περίοδο του 2010. Αντίθετα από τα βιολογικά τρόφιμα, ο ρυθμός ανάπτυξης των συμβατικών τροφίμων κυμάνθηκε κατά την ίδια χρονική περίοδο κάτω από 1%.
Ο Ο.Τ.Α. επεσήμανε επίσης ότι οι πωλήσεις των οργανικών προϊόντων αγγίζουν το 4% του συνόλου των πωλήσεων τροφίμων στις Η.Π.Α. «Οι καταναλωτές συνεχίζουν να ξοδεύουν τα χρήματά τους υπέρ της οργανικής επιλογής. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν τη θετική συνεισφορά που έχουν η βιολογική γεωργία και το εμπόριο στην οικονομία και κυρίως σε αυτήν της υπαίθρου. Τα ευχάριστα νέα είναι ότι καθώς η ανάκαμψη της οικονομίας γίνεται με βραδείς ρυθμούς, εντούτοις, η οργανική βιομηχανία τροφίμων είναι ακμάζουσα και προσοδοφόρα», είπε εκπρόσωπος του Ο.Τ.Α
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...