Κυριακή, 10 Οκτωβρίου 2010

LPG (Liquefied Petroleum Gas - υγραεριοκίνηση

Μπορεί η υγραεριοκίνηση να αποτελέσει τη λύση απέναντι στην διαρκή αύξηση της τιμής της βενζίνης;  Η σημαντικότερη, αλλά και πλέον εφικτή λύση ως προς την υλοποίηση της, είναι το LPG (Liquefied Petroleum Gas - υγροποιημένο αέριο πετρελαίου), κατά κόσμον υγραέριο ή, ακόμα πιο λαϊκά, γκάζι, το οποίο έχει τιμή ανά λίτρο μόλις 0,6-0,7 ευρώ. Με κόστος δηλαδή στο ένα τρίτο εκείνου της βενζίνης, μοιάζει με... money εξ ουρανού.
Πολύ χαμηλότερο λοιπόν- σε σχέση με την βενζίνη - κόστος αγοράς καυσίμου, καμμία απώλεια σε ιπποδύναμη, αυτόματη και κατ' επιλογή αλλαγή καυσίμου, δυνατότητα μεταφοράς της εγκατάστασης σε άλλο αυτοκίνητο, λιγότεροι ρύποι κτλ.

Τα ελάχιστα ίσως μειονεκτήματα είναι ο περιορισμένος αριθμός πρατηρίων που διαθέτουν υγραέριο και η κατάληψη διαθέσιμου χώρου για την εγκατάσταση της δεξαμενής εκτός αν η δεξαμενή καυσίμου στερεώνεται μέσα στην κοιλότητα της ρεζέρβας, πράγμα που σημαίνει ότι δε χάνει κανείς πολύτιμα λίτρα από το χώρο αποσκευών.
Αυτά όμως μπορεί να τα παραβλέψει κάποιος όταν είναι τόσο μεγάλο το οικονομικό όφελος. Η όλη εγκατάσταση κοστίζει 1500-1700 € και χρειάζεται να παραμείνει το αυτοκίνητο μία μέρα στον εγκαταστάτη.

Αξίζει εδώ να διευκρινίσουμε πως η επιλογή γκαζιού ή βενζίνης είναι πάντοτε στη διακριτική ευχέρεια του οδηγού, καθώς κάθε μια από τις δύο αυτές λειτουργίες επιλέγεται μέσω ενός μπουτόν που τοποθετείται στην κονσόλα. Το ένα λοιπόν δεν αποκλείει το άλλο, κάτι που αναμφίβολα σημαίνει ευελιξία και μεγαλύτερη αυτονομία.


Η χρήση του υγραερίου (σε ΙΧ και επαγγελματικό) είναι νόμιμη (ΥΠ.ΑΠΟΦ. 18586/618 20/03/2000). Επίσης είναι και ασφαλής α) σε περίπτωση που το κύκλωμα τροφοδοσίας στο όχημα είναι κλειστού τύπου και δεν περνάει από το χώρο επιβατών. β) αν είναι κατάλληλα εφοδιασμένο με ειδικές βαλβίδες ασφαλείας που διακόπτουν την παροχή υγραερίου σε τυχόν διαρροή. γ) αν όλα τα εξαρτήματα είναι δοκιμασμένα στις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εφοδιασμένα με πιστοποιητικά καταλληλότητας και δ) αν ο εγκαταστάτης ειναι κατάλληλα πιστοποιημένος.

Προσοχή λοιπόν που (δηλ. σε ποιόν εγκαταστάτη) κάνουμε την μετασκευή (LPG conversion). Δείτε και τo παρακάτω βιντεο:

 LPG Car Fire Tests 

Τα υπερ και τα κατά της υγραεριοκίνησης

ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ


How to fill lpg into your car (πως να γεμίζετε το ρεζερβουάρ με LPG)


How not to fill gas up (πως να ..μην γεμίζετε το ρεζερβουάρ με LPG)


http://www.ygraeriokinisi.gr/

Η αντιπροσωπία της Subaru, διαβλέποντας, αυτή την τάση για την υγραεριοκίνηση είναι η πρώτη ελληνική αντιπροσωπία που με την πλήρη κάλυψη του εργοστασίου ξεκίνησε ήδη την τοποθέτηση ενός κιτ υγραεριοκίνησης για όλες τις εκδόσεις του Subaru Forester 2.0 lt βενζίνης.

Πιο συγκεκριμένα, θα δίνεται η δυνατότητα προς τους αγοραστές το Forester 2.0 βενζίνης, να το τοποθετούν δωρεάν εφόσον πληρώσουν το αυτοκίνητο μετρητοίς, ενώ όσοι αποκτήσουν το αυτοκίνητο κάνοντας χρήση κάποιου χρηματοδοτικού προγράμματος (άτοκου ή μη) θα μπορούν να τοποθετήσουν το σύστημα με μειωμένη τιμή.   Υγραέριο αγάπη μου...


Τέλος αξίζει να δει κανείς τι έγραφε πριν από αρκετό καιρό προσπαθώντας να ανοίξει τα μάτια των υπευθύνων (όχι μόνο για την υγραεριοκίνηση αλλά γενικότερα για την πραγωγή ενέργειας) ο Σάκης Γαλιγάλης στην ιστοσελίδα μας Υγραέριο, Ελλάδα και Περιβάλλον 

[Πέτρος Τζεφέρης][Tzeferis Peter]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...