Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2011

Οδηγός επιβίωσης στην οικονομική κρίση



Το δικό μας πακέτο μέτρων


Κλείστε τα αυτιά σας
Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, όπως αναφέρει και ο JWestergaard στο βιβλίο του ‘’PowerClass and the Media’’, αναπαράγουν τρία συστατικά, γιατί αυτά έχει αποδειχτεί στην πράξη ότι παρακινούν τα χαμηλά ένστικτα των τηλεθεατών – αναγνωστών. Σε ελεύθερη απόδοση αυτά τα τρία συστατικά είναι: αίμα – sex – τρόμος. Απλά η δουλειά των ΜΜΕ είναι να πουλάνε τρόμο μιλώντας συνεχώς για κρίσειςανεργία. Η πραγματικότητα της οικονομικής κρίσης πουλάει για λογαριασμό τους.
  
Σκεφτείτε θετικά
Αν σκέφτεστε θετικά δε σημαίνει ότι η κρίση θα εξαφανιστεί ως δια μαγείας. Όμως θα σας διευκολύνει γιατί θα έχετε καθαρό μυαλό και θα μπορέσετε ψύχραιμα και χωρίς ενέργειες πανικού να καταστρώσετε τα σχέδιά σας


Καταγράφουμε τις πραγματικές ανάγκες μας. Συνειδητοποιούμε ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας, η διαφήμιση, η μόδα και ο «σύγχρονος» τρόπος ζωής μας δημιουργούν καθημερινά ατελείωτες τεχνητές ανάγκες.
Όσο περισσότερες πλασματικές ανάγκες προσπαθούμε να καλύψουμε, τόσο περισσότερο χρεωνόμαστε τόσο περισσότερο δουλεύουμε, αλλά και τόσο λιγότερο ελεύθερο χρόνο διαθέτουμε, τόσο λιγότερο ικανοποιημένοι είμαστε

Προγραμματίζουμε τις αγορές μας ανάλογα με τα εισοδήματα μας. Καταγράφουμε τις πραγματικές μας ανάγκες και ψωνίζουμε πάντα με λίστα, τόσο στο μάρκετ όσο και στα εμπορικά καταστήματα.
Για να ξεπεράσουμε τη κρίση αγοράζουμε μόνο Ελληνικά προϊόντα.


Μόνο έτσι τα χρήματα θα ανακυκλώνονται στη χώρα μας, θα μειωθεί η ανεργία και το κράτος θα εισπράττει περισσότερους φόρους
Αναζητούμε επίμονα και αγοράζουμε μόνο Ελληνικά τρόφιμα, ποτά, έπιπλα, είδη κατοικίας κλπ. Αντί για αμφίβολης ποιότητας κινέζικα ρούχα ή αμφίβολης γνησιότητας φίρμες, προτιμoύμε τη ποιότητα και τη σιγουριά των Ελληνικών.
Αντιστεκόμαστε στην εισαγόμενη νέα τεχνολογία (Ι.Χ, κινητά, Τ.V), που συνεχώς απαξιώνεται και μας οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο κατανάλωσης. Μένουμε Ελλάδα στις διακοπές. Θα περάσουμε καλύτερα και θα βοηθήσουμε την βαριά βιομηχανία μας, τον τουρισμό.

Έρευνα αγοράς. Οι προσφορές στα μεγάλα καταστήματα, συνήθως κρύβουν παγίδες. Τα επώνυμα και τα διαφημιζόμενα προϊόντα δεν είναι απαραίτητα και ποιοτικά. Προτιμούμε φτηνότερα προϊόντα, από καταστήματα της εμπιστοσύνης μας
Δεν ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα από τα εισοδήματα μας. Αποφεύγουμε τις πιστωτικές κάρτες και τα καταναλωτικά δάνεια γιατί πληρώνουμε μέχρι και 20% ακριβότερα

Δάνεια. Αν πρέπει οπωσδήποτε να δανειστούμε για να καλύψουμε πραγματικές ανάγκες, φροντίζουμε η δόση του δανείου να μην ξεπερνά το 20% των εισοδημάτων μας.
Αν έχουμε ήδη δανειστεί και δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε, μεταφέρουμε όλες τις οφειλές μας σε μια τράπεζα και διαπραγματευόμαστε μεγαλύτερο διάστημα εξόφλησης και μικρότερες δόσεις.

Η σωστή διατροφή  συνεπάγεται καλή υγεία γι’ αυτό καταναλώνουμε φυσικά τρόφιμα (φρούτα και λαχανικά εποχής, σπιτικό φαγητό). Τα έτοιμα γεύματα και τα τυποποιημένα βιομηχανικά τρόφιμα περιέχουν συντηρητικά, χρωστικές και αρωματικές ουσίες, πολύ αλάτι ή ζάχαρη και είναι αρκετά ακριβότερα 

Προστατεύουμε το περιβάλλον και κάνουμε οικονομία αν μειώσουμε την κατανάλωση των ενεργειακών και φυσικών πόρων που χρησιμοποιούμε στο σπίτι όπως ηλεκτρικό ρεύμα, θέρμανση, νερό

Μειώνουμε στις τελείως απαραίτητες τις μετακινήσεις μας με το Ι.Χ. αυτοκίνητο. Προτιμούμε τα αστικά λεωφορεία, το ποδήλατο ή…τα πόδια

Μπορούμε να κόψουμε ή τουλάχιστον να ελαττώσουμε τις επικίνδυνες για την υγεία αλλά και την τσέπη μας συνήθειες, όπως το κάπνισμα και το αλκοόλ

Το κινητό τηλέφωνο που χρησιμοποιούμε πλέον χωρίς μέτρο, αποτελεί μια σημαντική μηνιαία δαπάνη. Επικοινωνούμε με τους φίλους μας ζωντανά και όχι μέσω κινητού

Ζητάμε αποδείξεις για όλες τις αγορές και τις υπηρεσίες. Σκεφτόμαστε ότι τη φοροδιαφυγή κάποιων, τη πληρώνουμε τελικά εμείς
Καλούμε την κυβέρνηση: Nα μειώσει το ΦΠΑ στα είδη καθημερινής ανάγκης. Nα εντατικοποιήσει τους ελέγχους στην αγορά ώστε να μπει φρένο στη κερδοσκοπία των επιχειρήσεων με αφορμή την αύξηση των καυσίμων και του ΦΠΑ. Nα καταθέσει και να ψηφίσει άμεσα το νομοσχέδιο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Nα ενθαρρύνει νέους θεσμούς όπως «Τοπικές Αγορές Παραγωγών», στις οποίες παραγωγοί όπως αγρότες, κτηνοτρόφοι, βιοτέχνες, συνεταιρισμοί να πουλάνε τα προϊόντα τους απ’ ευθείας στους καταναλωτές χωρίς τη μεσολάβηση χονδρεμπόρων και μεσαζόντων


Αντιδρούμε δυναμικά σε κάθε περίπτωση που καταπατούν τα δικαιώματα μας 
Για καταγγελίες – παράπονα στο Γραφείο Καταναλωτή τηλ. 15186

Ίσως η κρίση αποδειχθεί τελικά μια ευκαιρία να αποκτήσουμε καταναλωτικές συνήθειες που θα μας είναι χρήσιμες σε όλη μας τη ζωή
http://www.enkavolou.gr/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...